• Αγγλικα
  • Ελληνικα
Εκθέσεις

Με την οικονομική υποστήριξη και την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Δήμου Ιωαννιτών και του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών

 

14η διοργάνωση του

Photometria International Photography Festival

Διάρκεια: 24.9 – 2.10.2022

 

To Διεθνές φεστιβάλ φωτογραφίας Photometria 2022 φιλοξενεί πάνω από 50 καλλιτέχνες σε 13 εκθεσιακά σημεία των Ιωαννίνων, συμπεριλαμβανομένου και του καινούργιου χώρου: Photometria Photography Center (PPC)!  To πρόγραμμα, όπως κάθε χρόνο, είναι πλούσιο σε νέες φωτογραφικές προτάσεις, διαλέξεις υψηλού επιπέδου και δράσεις για παιδιά. Μετά το πέρας της διοργάνωσης, επιλεγμένες εκθέσεις ταξιδεύουν σε  διάφορες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού.

 

 

Η είσοδος είναι δωρεάν σε όλους τους εκθεσιακούς χώρους του Φεστιβάλ

“Looking for the Light”, Photometria Awards 2022

 

Ομαδική έκθεση των 25 επιλεγμένων φωτογραφιών του διαγωνισμού Photometria Awards 2022 “Looking for the Light”, με κριτή τον Martin Parr! 

 

Κυνηγάω για πάντα το φως. Το φως μετατρέπει το συνηθισμένο σε μαγικό.

Trent Parke

Φως, ο ακρογωνιαίος λίθος της φωτογραφίας. Είναι το ζωοποιό, αυτό που αποκαλύπτει τον κόσμο γύρω μας, που φωτίζει το άγνωστο, και φανερώνει αρετές, ελπίδα, αλήθεια και ευτυχία. Χρησιμοποιήθηκε σαν σύμβολο του «καλού» θρησκευτικά και κοινωνικοπολιτικά, που βρίσκεται σε μια αέναη μάχη έναντια στο κακό, στο σκοτάδι και στις σκιές. Ταυτίζεται με το θεϊκό, αλλά και με τη γνώση. Ήδη η περσινή θεματική (Un)lucky (R)evolution, έθεσε τον προβληματισμό για το που στεκόμαστε σαν ανθρωπότητα πλέον. Φέτος κοιτάμε μπροστά. Κοιτάμε το μέλλον αισιόδοξα, αναζητώντας το φως σε κάθε πτυχή του βίου μας. Ψάχνουμε όλα αυτά για τα οποία αξίζει να αγωνιστούμε, αλλά και όλα τα σκοτάδια που περιμένουν να φωτιστούν. Αναζητούμε το φως που θα μας δώσει νέα γνώση αλλά και την αισιοδοξία που χρειαζόμαστε σε ένα κόσμο που συνεχίζει να βουτά στο σκοταδισμό. Εξάλλου όπως αναφέρει και ο Αυστραλός φωτογράφος του Magnum, Trent Parke: «Το φως μετατρέπει το συνηθισμένο σε μαγικό». Ας προσπαθήσουμε λοιπόν φέτος να διαδώσουμε τη μαγεία!

 

Συμμετέχουν οι:

 

Daria Tsygankova – “The dark knight”, Άκης Πασαλίδης – “Untitled”, Noemi Comi – “Deathfest”, Βασίλης Δ. Γόνης – “Don’t look at the sun”, Βλαδίμηρος Ταχματζίδης – “Trip to knowhere”, Άγγελος Μπαράι – “Untitled”, Mohammad Reza Masoumi – “Ahoora”, Andi Abdul Halil – “The Best Friend”, Νίκος Κονιδάρης – “Angeliki”, Arezoo Babagoli – “In the heart of the earth”, Tatiana Mishchenko – “Ephemeral Motels”, Σοφία Τολίκα – “The escape of Philoctetes”, Olga Tkachenko – “Spring morning”, Gali Tibbon – “Cross of Light”, Elina Kichheva – “Shaman”, Elena Kozlova – “Natalie”, Αντώνης Παπακωνσταντίνου – “Light composition”, Natalia Gorshkova – “Jugglers”, Μαρία Καροφυλλίδου – “On the beach”, Matteo Capone -“Solo” Azamat Matkarimov – “Mysterious shepherd”, Ali Moarref – “Pray for forgiveness”, Sasan Moayyedi – “Love Story”, Sibusiso Bheka – “Iparty”, Ισίδωρος Μπλούγκαρης – “Breathe”

 

Δημαρχείο Ιωαννίνων (περιβάλλοντας χώρος)

Διάρκεια: 24.9 – 28.10.2022

“Meditations”, Alice Zilberberg

 

Σε αυτή τη φωτογραφική σειρά, η Zilberberg δημιουργεί μοντάζ ζώων ως έκφραση αυτο-θεραπείας, εφιστώντας την προσοχή στην ενσυνειδητότητα και τη διατήρηση της φύσης. Ως πολίτης, η καθημερινή λειτουργία σε ένα γρήγορο, δομημένο περιβάλλον δύναται να προκαλέσει συναισθηματικές διαταραχές. Η καλλιτέχνις επαναπροσδιορίζει τον εαυτό της με την αίσθηση ηρεμίας που εκπέμπουν αυτά τα ζώα. Αυτά τα πλάσματα αποκαθιστούν μια παρουσία, μια γαλήνη και μια μεγαλύτερη προοπτική. Η μίνιμαλ αισθητική έρχεται ως μεταφορά της προσπάθειας για απλότητα. Τα έργα της Zilberberg προσκαλούν μια κατάσταση διαλογισμού, ενθαρρύνοντας τον θεατή να μείνει ακίνητος και να βρει την ευτυχία στη στιγμή. Τα έργα είναι ένα κράμα πολλών φωτογραφιών από όλο τον κόσμο, που συγκεντρώθηκαν από την καλλιτέχνη μετά την παραγωγή τους. Η ψηφιακή μετατόπιση των ζώων από το περιβάλλον τους είναι αντιπροσωπευτική της μετατόπισής τους στην πραγματική ζωή από την άγρια ​​φύση λόγω της ανθρώπινης παρέμβασης. Τα ζώα έχουν ένα «σπίτι» σε κάθε εικόνα, το οποίο, σε πολλές περιπτώσεις, δεν υπάρχει πλέον στη φύση. Οι εικόνες είναι ένας φόρος τιμής, μια απόδειξη της ομορφιάς της φύσης και ένα έδαφος για να προβληματιστούμε για την αλληλεπίδραση μεταξύ των ανθρώπων και του φυσικού κόσμου.

 

Υπαίθριος χώρος Ιτς Καλέ (έναντι Βυζαντινού Μουσείου)

Διάρκεια: 24.9 – 9.10.2022

Δευτ. – Κυρ.: 08:00 – 22:00

“Διάβα: Νομάδες κτηνοτρόφοι στην ορεινή Ελλάδα”, Δημήτρης Τοσίδης

 

Η Ποιμενική Κτηνοτροφία, είναι μια πρακτική αιώνων που κρατήθηκε ζωντανή στην χτυπημένη από την κρίση Ελλάδα. Στα ψηλά βουνά της Βόρειας Ελλάδας εξακολουθεί να λαμβάνει χώρα μια αγροτική πρακτική που ανήκει στους προηγούμενους αιώνες. Αυτή η πρακτική –ή τεχνική, που ονομάζεται Διάβα (η μετακίνηση με τα πόδια)– η οποία πηγαίνει αιώνες πίσω, είναι η ετήσια αγροτική μετανάστευση των βοσκών και των κοπαδιών τους μεταξύ καλοκαιρινών και χειμερινών βοσκοτόπων και από απομονωμένες ορεινές περιοχές σε θερμότερα πεδινά εδάφη. Μέσα απ’ τον χρόνο και τον τόπο τέτοιες μετακινήσεις βρίσκονταν στον πυρήνα της πολιτιστικής και κοινωνικής σύνθεσης των ορεινών αγροτικών κοινοτήτων, ενώ συνέβαλαν στη διαμόρφωση και ανάπτυξη του τοπίου των περιοχών όπου λάμβαναν χώρα. Έχοντας χρησιμοποιηθεί ως επί το πλείστον από τις γηγενείς ομάδες της Ελλάδας, όπως οι Βλάχοι και οι Σαρακατσάνοι, η ποιμενική κτηνοτροφία αποτελούσε την κύρια πρακτική της χώρας μέχρι τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, όταν άρχισαν να εμφανίζονται νέες γεωργικές τεχνολογίες. Πρόσφατα, ανακηρύχθηκε άυλη πολιτισμική κληρονομία της UNESCO. Σήμερα, πολύ λίγες οικογένειες μετακινούνται με τα πόδια, χωρίς να χρησιμοποιούν κανένα μέσο μεταφοράς, για να κρατήσουν τα κοπάδια τους σε μεγάλα υψόμετρα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και ύστερα να τα μεταφέρουν πάνω από 200 χιλιόμετρα για να επιστρέψουν στον χειμερινό προορισμό τους που βρίσκεται στην περιοχή της Θεσσαλίας, στην Κεντρική Ελλάδα. Αυτή δεν είναι μόνο μια παραδοσιακή και πολιτιστική δράση, αλλά και μια οικολογική και φιλική προς το περιβάλλον πρακτική που διατηρεί την ανθρώπινη παρουσία σε μια από τις πιο απομακρυσμένες ορεινές περιοχές των Βαλκανίων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Μουσείο Αργυροτεχνίας (Κάστρο)

Διάρκεια: 21.9 – 2.10.2022

Τετ. – Δευ.: 10:00 – 18:00

 

Σε συνεργασία με το Athens Photo World

“07:00 am – 15:00 pm”, Μιχάλης Πατσούρας

 

Πρόκειται για το ωράριο λειτουργίας των υπηρεσιών του ελληνικού δημοσίου.

Μέχρι πρότινος όνειρο όλων σχεδόν των Ελλήνων ήταν να εξασφαλίσουν μία θέση σε κάποια (οποιαδήποτε) υπηρεσία στον Δημόσιο τομέα, με την προσδοκία ενός σταθερού μισθού και της αίσθησης ασφάλειας και σιγουριάς. Οι συγκυρίες το έφεραν να βρεθώ κι εγώ σ’ αυτήν τη θέση, χωρίς ουσιαστικά να το επιδιώξω. Για δέκα χρόνια έζησα από μέσα τι σημαίνει ελληνικό δημόσιο. Γκρίζοι χώροι, άνευροι ρυθμοί, θάλασσες από χαρτιά, που από μέσα τους αναδυόταν καθημερινά το φάσμα της γραφειοκρατίας, καταστέλλοντας κάθε ίχνος ανθρώπινης δημιουργικότητας. Άνθρωποι εξουθενωμένοι, όχι από την κούραση, αλλά από την ανελέητη καθημερινή ρουτίνα, που θα ήταν λιγότερο δυσβάσταχτη αν ο μηχανισμός αυτός λειτουργούσε πιο εύρυθμα. Άνθρωποι που δουλεύουν, ονειρεύονται, γιορτάζουν, βαριούνται, αναζητούν το νόημα που κρύβεται πίσω από όλο αυτό και μαζί πολλές φορές την έξοδο “κινδύνου”.

Η πρόθεσή μου δεν ήταν σε καμία περίπτωση να εκθέσω τους πρώην συναδέλφους μου, αλλά να καταγράψω τη ζωή και την καθημερινότητά τους.

Παρατήρηση και καταγραφή λοιπόν αποτελεί αυτή η δουλειά μου, που οι συγκυρίες το έφεραν να αποκτήσει διαστάσεις κοινωνικοϊστορικού ντοκουμέντου, δεδομένου ότι αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα ο δημόσιος τομέας αντιμετωπίζεται ως αποδιοπομπαίος τράγος της κρίσης. Ευρωπαίοι και ντόπιοι ιθύνοντες έκριναν ότι η εξυγίανση αυτού του χώρου θα ανοίξει το δρόμο προς την ανάπτυξη και την οικονομική μεταρρύθμιση της χώρας.

Όπως και να ΄χει,

Το όνειρο του Έλληνα για μια θέση στο δημόσιο καταρρέει και τα θεμέλια του δυσλειτουργικού αυτού μηχανισμού έχουν ήδη αρχίσει να τρίζουν.

Τι μέλλει γενέσθαι, οψόμεθα…

 

Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημ. Χατζής» (Παλαιά Σφαγεία)

Διάρκεια: 24.9 – 2.10.2022

Δευ. – Κυρ.: 17:00 – 22:00 

“The Landscapes Behind”, Αγγελική Σβορώνου

 

Τοπία κρυμμένα πίσω από άλλα τοπία. Τοπία που ορίζονται από την ξύλινη κορνίζα ενός κάδρου ή τα άκρα ενός επίπλου. Τοπία που ο χρόνος σχηματίζει πάνω στους τοίχους και μένουν εκεί, αόρατα, ώσπου να τα αποκαλύψει κάποτε μια μετακόμιση, ένας θάνατος, μια αλλαγή στην κατά τα άλλα αδιάλειπτη ρουτίνα της καθημερινότητας. Όπως μας υπενθυμίζει ο Γάλλος φιλόσοφος και σημειολόγος Roland Barthes, η φωτογραφία σχετίζεται άμεσα με τον θάνατο.

Τοπία, ή μάλλον σημάδια ενός παρελθόντος που έληξε άδοξα ή ένδοξα, ίσως και αναπάντεχα. Εκεί που δεν το περιμένουμε αναγκαζόμαστε να θρηνήσουμε, να κηδέψουμε, να μετακομίσουμε, ν ’αλλάξουμε ζωή, είτε το θέλουμε είτε όχι. 

Εφήμερα κι όμως μόνιμα, είναι τα αποτυπώματα μιας ανθρώπινης ζωής, που έμειναν πίσω για να μας τη θυμίζουν μέχρι να τα εξαφανίσει η αδυσώπητη βούρτσα του μπογιατζή. Το αποτύπωμα και το αντικείμενο που το δημιούργησε είναι αλληλένδετα, η ύπαρξη του ενός προϋποθέτει την παρουσία του άλλου -όπως η φωτογραφία το αρνητικό της- ενώ ταυτόχρονα την ακυρώνει, αφού το ένα επικαλύπτει το άλλο.

Η συγγραφέας και θεωρητικός τέχνης Μαρία Γιαγιάννου σημειώνει: «Οι φωτογραφίες της Αγγελικής Σβορώνου είναι μια οργανωμένη φάρσα ανατροπής του Πραγματικού. Μπορεί να αναμένεται κάτι τέτοιο από μια σειρά ρεαλιστικών φωτογραφιών που απεικονίζουν ακριβώς τα ντουβάρια της πραγματικότητας; (…) Η σημασία των έργων αυτών είναι ότι αποκαλύπτουν μια κεντρική απουσία˙ την απουσία θέματος. Το θέμα αποχωρεί μαζί με τον άνθρωπο˙ τον ένοικο του σπιτιού, τον υπάλληλο του γραφείου, τον πρώην ιδιοκτήτη της επιχείρησης, το κάποτε νιόπαντρο ζευγάρι. Ο άνθρωπος που έφυγε, το άλλοτε κεντρικό θέμα, γίνεται τώρα το πίσω τοπίο. Ο άνθρωπος είναι μια κρυφή πτυχή της ζωής του τοίχου. Ο πρωταγωνιστής τοίχος στα έργα της Σβορώνου κρατάει καλά τα μυστικά του. Ο τοίχος είναι τάφος εχεμύθειας».

 

Πύλη Αγ. Γεωργίου (Στοές Κάστρου)

Διάρκεια: 24.9 – 2.10.2022

Δευ. – Κυρ.: 17:00 – 22:00

Σαβ. Κυρ.: 10:00 14:00

© Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Φωτογραφικό Αρχείο –

Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού/ Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (Ο.Δ.Α.Π.)

“Η κατάχωση και προστασία των αρχαίων

του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο”

 

Η Έκθεση «Κατάχωση και προστασία των αρχαίων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο» περιλαμβάνει φωτογραφίες από το πλούσιο Φωτογραφικό Αρχείο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου με όψεις από το έργο της διαφύλαξης των αρχαιοτήτων των Συλλογών του στις παραμονές της Κατοχής της Αθήνας, κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το κύριο κτίριο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου θεμελιώθηκε στις 3 Οκτωβρίου 1866, σε σχέδια των αρχιτεκτόνων E. Ziller και L. Lange. Λίγο πριν από τα τέλη του Οκτώβρη 1940 είχε ολοκληρωθεί η δεύτερη επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, με βάση σχέδια του αρχιτέκτονα Γ. Νομικού, προσφέροντας πολύτιμους πρόσθετους χώρους στο Μουσείο. Πριν από την έναρξη του πολέμου συγκροτήθηκαν στην Ελλάδα υπηρεσιακές επιτροπές, όπως και αντίστοιχες ομάδες υπηρεσιακών παραγόντων σε άλλα κράτη, με σκοπό την οργάνωση του έργου της φύλαξης και προστασίας των αρχαίων όλων των Μουσειακών Συλλογών και εκδόθηκαν αντίστοιχες επίσημες οδηγίες.

Στα τέλη του 1940 και μέχρι τον Απρίλιο 1941, μαρμάρινα και χάλκινα αγάλματα, πήλινα αγγεία, ειδώλια και άλλα αρχαία έργα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου συγκεντρώθηκαν, συσκευάστηκαν και τοποθετήθηκαν μέσα σε κιβώτια ή σε ορύγματα που ανοίχτηκαν στις αίθουσες του Μουσείου, για να διαφυλαχθούν από τους κινδύνους του πολέμου, και ειδικότερα από την καταστροφή τους λόγω αεροπορικών βομβαρδισμών. Φυλάχτηκαν σε κρυψώνες κάτω από τα δάπεδα των αιθουσών του παλιού κτιρίου, αλλά κυρίως στα υπόγεια της νέας επέκτασης, σκεπασμένα με άμμο σε ύψος 3-4 μέτρων.

Γύρω στα τέλη του πολέμου, τον Μάρτιο 1946, το επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό του Μουσείου, με τις οδηγίες του διευθυντή Χρήστου Καρούζου και την πολύτιμη βοήθεια της Εφόρου Αγγείων και Μικροτεχνίας Σέμνης Παπασπυρίδη Καρούζου, ξεκίνησε τις εργασίες αποκάλυψης των αρχαίων από τις κρυψώνες τους, τη συντήρηση και την επανέκθεσή τους. Τα εγκαίνια της πρώτης μεταπολεμικής έκθεσης έγιναν το 1947, ενώ οι εργασίες διαρρύθμισης των χώρων του Μουσείου προχώρησαν και κατά τη δεκαετία 1950.

Τα έργα της αρχαίας ελληνικής τέχνης που αποτυπώθηκαν σε φωτογραφίες της Έκθεσης διαφυλάχτηκαν κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και εκτίθενται σήμερα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Το αναλογικό φωτογραφικό υλικό του Αρχείου του Μουσείου, που παρουσιάζεται εδώ, προσφέρει στοιχεία νεότερης ιστορικής μαρτυρίας.

 

Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων Ιτς Καλέ

Διάρκεια: 24.9 – 2.10.2022

Δευ. – Κυρ.: 17:00 – 22:00

Σαβ. – Κυρ.: 10:00 – 14:00

 

Σε συνεργασία με το MOMus – Μουσείο Φωτογραφίας της Θεσσαλονίκης, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων

© Μαρία Καδιανή Αναγνώστου

“Place”

Ομαδική έκθεση στο πλαίσιο του Photocitizens

 

Το Photocitizens International Photography Festival ιδρύθηκε το 2015. Στόχος του είναι να συνδέσει προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές φωτογραφίας σε όλο τον κόσμο με διεθνή φεστιβάλ φωτογραφίας, γκαλερί και καλλιτεχνικούς οργανισμούς. Στην τελευταία του διοργάνωση συγκέντρωσε συνεργάτες από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ελλάδα, το Βιετνάμ, τον Λίβανο, την Ισπανία, τις ΗΠΑ, την Ιρλανδία, τη Νέα Ζηλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο για να ερευνήσουν, να συνεργαστούν και να αναδείξουν μελλοντικά ταλέντα. Από τώρα έως τον Ιούλιο του 2023 θα πραγματοποιηθούν διάφορες εκθέσεις σε όλο τον κόσμο.

«Γνωρίζοντας πού βρίσκεσαι, εξελίσσεσαι στο να μπορείς να κρίνεις πού βρίσκεσαι».

Eudora Welty

Για πολλούς από εκείνους που είναι αρκετά τυχεροί στον πλανήτη να έχουν διαβατήριο και να αγοράσουν εισιτήριο, η ικανότητα να ταξιδεύουν και να βιώνουν νέα μέρη ήταν κεντρικής σημασίας για την εργασία και τον ελεύθερο χρόνο. Τα ταξίδια ήταν μια ιεροτελεστία μετάβασης ή ανταμοιβής, η φυσική ενσάρκωση της εταιρικής εξαγοράς, η σύνδεση για εκτεταμένες οικογένειες, μια πύλη για νέα απασχόληση, μια νέα αρχή και μια περιπέτεια. Για όσους φεύγουν από τον πόλεμο, την πείνα, τη δίωξη ή τη δικαιοσύνη, η ικανότητα να αλλάζουν τόπους ήταν αναγκαιότητα, όχι πολυτέλεια. Από την έναρξή της, η φωτογραφία ήταν το μέσο μέσω του οποίου καταγράψαμε αυτές τις εμπειρίες, που τις μοιραζόμαστε μέσω φωτογραφικών εκθέσεων, βιβλίων, εκτυπώσεων και τώρα στις πολλές διαδικτυακές πλατφόρμες που περιηγούμαστε.

Ωστόσο, από τον Μάρτιο του 2020, ο COVID-19 έχει κυριολεκτικά αλλάξει το πρόσωπο του πλανήτη μας. Από τις 11 Μαρτίου 2020, όταν ο Π.Ο.Υ. κήρυξε την πανδημία COVID-19, και στις 22 Φεβρουαρίου 2021, εφαρμόστηκαν σχεδόν 105.000 περιορισμοί μετακίνησης σε όλο τον κόσμο (IOM, 2021α).

Οι μεταναστευτικές ροές προς τις χώρες του ΟΟΣΑ εκτιμάται ότι έχουν μειωθεί κατά 46 τοις εκατό το πρώτο εξάμηνο του 2020· ιστορικό χαμηλό. (ΟΟΣΑ, 2020α). Τα δημογραφικά στοιχεία γέννησης, θανάτου και πληθυσμού για τα επόμενα χρόνια θα καταγράφουν αυτό το σεισμικό παγκόσμιο γεγονός, και αυτή τη στιγμή η συντριπτική πλειοψηφία από εμάς δεν πηγαίνει πουθενά.

Λοιπόν, τι σημαίνει για εσάς ως πολίτες και φωτογράφοι να βρίσκεστε ακριβώς εκεί που βρίσκεστε; Το διεθνές Φεστιβάλ Photocitizens 2022 σας ζητά να σκεφτείτε τη σχέση σας με το Μέρος. Αυτή η σχέση μπορεί να έχει αλλάξει σημαντικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ίσως να έχει γίνει πιο σημαντική κατά κάποιο τρόπο. Το μέρος μπορεί να σημαίνει ρίζες, πολιτιστική σύνδεση, σπίτι και οικογένεια. Αλλά το μέρος μπορεί επίσης να περιορίσει, να αποκλείσει, να απομονώσει και να εκφοβίσει. Η εικόνα σας μπορεί να μας βοηθήσει να καταλάβουμε κάτι από τη ζωή σας ή τη ζωή των γύρω σας. Μπορεί να επικοινωνεί κάτι πολύτιμο ή επικίνδυνο, άξιο θύμησης, φανταστικό ή απόλυτο. Μπορείτε να επιλέξετε να αναλογιστείτε άμεσα την εμπειρία σας από τον τόπο μέσω της πανδημίας ή αυτό μπορεί να είναι ένα δευτερεύον ή αόρατο θέμα στη δουλειά σας.

Όποια και αν είναι η απάντησή σας, σας ζητάμε να κοινοποιήσετε αυτήν, τη μοναδική σχέση σας με το Μέρος, χρησιμοποιώντας κάθε είδους κάμερα ή διαδικασία χωρίς φακό που έχει ισχυρή σχέση με τη φωτογραφική πρακτική.

 

Μεντρεσές, Βελή Τζαμί

Διάρκεια: 24.9 – 2.10.2022

Δευ. – Κυρ.: 17:00 – 22:00

 

Σε συνεργασία με το Photocitizens International Photography Festival

© Newsha Tavakolian – Magnum Photos

“Μαρτυρίες – Βλέμματα”

1971 – 2021: Γιατροί Χωρίς Σύνορα και Magnum Photos, 50 χρόνια στο πεδίο

 

Για 50 χρόνια, οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα και το πρακτορείο Magnum Photos καλύπτουν τους ίδιους τομείς παρέμβασης: εμπόλεμες ζώνες, ανθρωπιστικές κρίσεις, φυσικές καταστροφές, καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Οι δύο οργανισμοί μοιράζονται τις ίδιες αξίες και αρχές και ιδιαίτερα την ανεξαρτησία τους.

 

Η 50ή επέτειος των Γιατρών Χωρίς Σύνορα αποτελεί την ευκαιρία για μια αναδρομική έκθεση που αποτυπώνει τη συνεργασία των δύο οργανισμών μέσα στις δεκαετίες. Η έκθεση με τίτλο «Μαρτυρίες – Βλέμματα» περιλαμβάνει μια επιλογή φωτογραφιών από τα αρχεία του πρακτορείου Magnum Photos, οι οποίες τεκμηριώνουν τις κύριες ανθρωπιστικές κρίσεις και τη δράση των Γιατρών Χωρίς Σύνορα, από το 1971 έως σήμερα. Το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι εξίσου αφηγηματικό όσο και οπτικό.

Φωτογράφοι: Abbas (IR), Enri Canaj (AL), Raymond Depardon (FR), Thomas Dworzak (DE), Stuart Franklin (UK), Hiroji Kubota (JP), Yael Martinez (MX), Lorenzo Meloni (IT), Paolo Pellegrin (IT), Gilles Peress (FR), Chris Steele-Perkins (UK), Cristina Garcia Rodero (ES), Moises Saman (ES/US), Jerome Sessini (FR), Newsha Tavakolian (IR)

 

Photometria Photography Center (PPC) (21ης Φεβρουαρίου 184)

Διάρκεια: 24.9 – 2.10.2022

Δευτ. – Κυρ.: 17:00 – 22:00

Parallel Voices

 

Ομαδική έκθεση των 9 επιλεγμένων φωτογραφικών σειρών του διαγωνισμού Parallel Voices

 

“Desired constellations” – Giacomo Infantino (IT), “Εκεί που το ποτάμι κυλάει βουβά” – Σάκης Δαζάνης (GR), “Άναρθρες σιωπές” – Αντώνης Παναγόπουλος (GR), “ID” – Stephie Grape (GR), “Volver” – Mauro Curti (IT), “The white line” – Rosa Rodriguez (ES), “Το ταξίδι του μοναχού” – Λευτέρης Παρασκευαΐδης (GR), “Outlook (Views from the North East)” – Mark Adams (GB), “Niewybuch” – Natalia Kepesz (PL) 

  

Αύλειος χώρος Αρχοντικού Πυρσινέλλα – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

Διάρκεια: 24.9 – 28.10.2022

“EΝΤΕΥΞΙΣ”

 

Ομαδική έκθεση φωτογραφίας 23 φωτογραφικών ομάδων του δικτύου “ΕΝΤΕΥΞΙΣ”

 

Art8 – Αγρίνιο

Bleach-κολεκτίβα για τη φωτογραφία και τις εικαστικές τέχνες – Αθήνα

METApolis – Αθήνα

Φωτοερευνητές – Αθήνα

Εργαστήρι Φωτογραφίας PhotoProletarii – Αθήνα

Shashin Lovers – Αθήνα

Φωτογραφική Ομάδα art.A’s  Φ.Ο.Α.

ΦωτΟΑρτ – Φωτογραφική Ομάδα Άρτας

“Αντίθεσις” – Φωτογραφική Ομάδα Βέροιας

εΦΟΔος – Δράμα

Το αυγό 5+1 κλικ μαζί – Ηγουμενίτσα

”Φ” – Θεσσαλονίκη

Φωτοπόροι – Θεσσαλονίκη

Κέντρο Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης

ΦΩ.Σ.Π.Ι. – Ιωάννινα

Φωτογραφικός Όμιλος Καβάλας

Φωτογραφική Λέσχη Κορίνθου – ”C.P.C”

Φωτογραφική Λέσχη Λάρισας – ”ΦΛΛ”

Α.Σ.Τ.Ο. – επικοινωνούμε – Πάτρα

Φωτογραφική Λέσχη Πάτρας ”ΗΔΥΦΩΣ”

Κα.Δρω – Φιλιππιάδα

Ο λόγος στην Εικόνα – Χαλάνδρι

Λε.Φ.Κι – Χανιά

 

Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών (Αγίας Μαρίνας 55)

Διάρκεια: 24.9 – 2.10.2022

Δευ. – Κυρ.: 17:00 – 22:00

2o Student Awards 2022

 

Έκθεση των 4 καλύτερων portfolios του διαγωνισμού Photometria Student Awards 2022,

με κριτή την Λίλα Ζώτου!

 

Επιμέλεια από τους Ιουλία Λαδογιάννη και Τάσο Παπαδόπουλο

 

-1 Γκαλερί, The Lounge Bar (Πλατεία Πάργης)

Διάρκεια: 24.9 – 2.10.2022

Δευ. – Κυρ.: 10:00 – 22:00

&

Φοlk (Ζάππα 3)

Τρίτ. – Κυρ.: 19:00 – 12:30